Populære innlegg

onsdag 13. oktober 2010

Strikking



Akkurar nå er jeg på en bølge av strikking, koser meg med håndarbeide og nyter og se at en faktisk klarer å skape noe. Har flere prosjekt på gang, en hals og en kjøkkenklut, sistnevte er julegaver.

Jeg må skryte litt av Stine strikkeguri, som har strikket en flott hjertekjole til meg, den er bare nydelig:o)



Her er oppskriften på kjøkkenkluten jeg strikker på:

Muskat garn,strikkepinne nr 3
La opp 51 masker.
1. omg: 1 vr, 3 r,1 vr,3rett osv til slutt får du 1vr 2 r
Snu.
2. omg: 1vr ,3 r,1vr,3r osv
Dette gjentar du, så langt du vil ha kluten.
Jeg bruker et nøste Muskat på klutene.

2 kommentarer:

  1. Ja det er sant Happy, det er veldig gøy..viktigst for meg er at jeg slapper av og koser meg..og ikke minst har et prosjekt jeg makter å fullføre:o)

    SvarSlett